søndag den 19. december 2010

Heroes

Blog

Jeg har godt nok ikke været for god til at få skrevet blog på det seneste, for jeg synes ikke rigtig jeg gider. Det er bare lidt skidt, for jeg glemmer hvad jeg har lavet nogen af dagene så og jeg vil gerne kunne huske det når jeg kommer hjem. Jeg kommer heller ikke til at skrive i de næste mange dage eftersom min mor, far, søster og bedsteforældre kommer i dag.

Kopping

Onsdag prøvede jeg det kinesiske kopping. Det skal være mod ondt i ryggen, men jeg gjorde det mest bare for at prøve det. Jeg var sammen med en af de kinesiske lærere på skolen derhenne, for at hun kunne hjælpe mig med at forklare det. Jeg havde ingen anelse om hvad der skulle ske, men det viste sig bare at være at lægen satte ild til noget vat, stak det ind i et glas og så satte glasset på min ryg. Jeg fik sat seks glas på, men den ene røg af ret hurtigt, så der sad tre i den ene side og to i den anden. Man får nogle sjove lilla mærker af det fordi det suger sådan, så jeg tænkte det ville komme til at se ret sjovt ud. Det har dog vist sig at jeg slet ikke har fået nogen mærker af det. Læreren sagde det må være fordi jeg har en god hud.

Novo Nordisk

Fredag tog vi direkte ud for at se Novo Nordisks fabrik her i Tianjin. Skolen var så venlige at stille bil og chauffør til rådighed gratis og Novo var så venlig at give en rundvisning gratis, så det var en ret billig tur. De fire der har været her på studietur havde set den for et år siden, hvor der kun var "skelettet". Den var stadig ikke klar til produktion, men det var imponerende så langt de var nået og vi så også nogle af maskinerne de kommer til at bruge. Det er Novos største investering nogensinde, så det siger også noget om hvor stort det er. Så vidt jeg husker skulle den komme til at kunne lave 300.000.000 insulinting om året.

På sådan en fabrik der har med medicin at gøre er der selvfølgelig en masse renlighed. Jeg er lidt vant til det fra McD, men det var godt nok voldsomt der. På et tidspunkt havde vi to dragter på og tre engangsting på skoene, fordi der er forskel på hvor rent der skal være de forskellige steder. Den ene af vores rundvisere havde så også med renligheden at gøre, så derfor fik vi også en del at vide om det. Alt i alt var det meget fedt at prøve at hvordan det kommer til at blive lavet her.

Herreaften

I går havde vi endnu en herreaften. Denne gang var det dog bare stille i vores lejlighed med nogle sjove film. Mads og Benjamin havde købt forskellige ting ind til at vi skulle have taccoskaller og senere taccochips med smeltet ost. Som tilbehør var der også købt en flaske vodka til hver. Pigerne tog lidt forskellige steder hen for at spise, men mødtes på en loungebar, hvor vi også kom hen senere. Eller Johan, Benjamin og jeg gjorde. Michael og Mads havde fået for meget til at komme med videre. Vi var dog heller ikke på den loungebar særligt længe før vi tog hjem igen, for det var alt for højt. Det skal siges at jeg vist godt kan huske det hele.

På trods af at der ikke var nogen der fik drukket det hele af den halve liter vodka, var det nok den stiveste aften vi har haft her, hvis man ser på alles niveau. Pigerne havde igen, igen, igen, igen... bare fået gratis alkohol hele tiden og vi havde tænkt at vi alle skulle drikke den halve liter vodka. Den dårlige vodka har i dag givet os drenge nogle rimelig slemme tømmermænd allesammen, så det er godt nok svært for mig at koncentrere mig om at skrive det her.

Heroes

Jeg har været så dum at jeg prøvede at se et afsnit af en af de serier jeg har købt, så nu er jeg fanget af den. Har set lidt af den i løbet af ugen og ret meget her i dag, hvor vi sidder med tømmermænd. Samtidig er jeg gået lidt i gang med et spil der også hedder Heroes sammen med Johan. Det tror jeg dog ikke rigtig vi kan tænkte til på nuværende tidspunkt pga. i går. Generelt synes jeg at jeg har været ret god til at slappe af i løbet af den her uge for at blive klar til næste uges strabasser.

Nu smutter jeg på den superdejlige restaurant, hvor de har all you can eat and drink for 35 kr. sammen med Mads. Ha det godt:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar