mandag den 10. januar 2011

Backpacker tasker og cheeseburgere

Tasker

Der er igen gået noget tid siden sidst jeg fik skrevet og det er lidt dumt, for jeg glemmer hvad jeg har lavet så. Jeg kan huske vi fik fri mandag i sidst uge og at jeg fik lavet en masse konstruktivt der, men bare ikke hvad. Jeg har også fået trænet en del som sædvanligt, men ellers så tror jeg det helt store emne i huset har været backpackertasker. Jeg tror det var mig der kom til at sætte skub i bølgen, for onsdag tænkte jeg det kunne være smart lige at se hvor meget det jeg skulle have med rundt fyldte, og prøvede derfor at pakke det.

Mens jeg pakkede fandt jeg ud af at de vacuumplasticposer min mor har købt er en fantastisk opfindelse! Jeg fik to par bukser, otte t-shirts, en trøje, 10 par underbukser, 10 par strømper og et lille håndklæde til at fylde ca. 5x35x60. Kommer jeg til at blive rigtig glad for på rundrejsen. Men problemet da jeg havde pakket var bare at min taske vejede omkring 20 kg. og var altså alt for tung. Desuden var den alt for ubehagelig at have på med så meget vægt på (den er købt på silkemarkedet til 130 yuan). Jeg havde kun fået tjekket om den kunne holde til noget, ikke om den var behagelig at have på. Det kan man dog heller ikke særligt nemt når der ikke er vægt i.

De andre mente jo jeg måtte have pakket alt for meget når min taske vejede så meget, men da jeg pakkede det ud igen for dem kunne de godt se at jeg kun havde pakket lidt for meget tøj. Der er derfor nogen af os det gik op for at vi virkelig ikke skal have meget tøj med, og at noget af det vi skal have med skal kunne smides ud undervejs. Det gik også op for os at mange af vores tasker nok ikke var gode nok, eftersom de ikke sad så godt og Tine og Lauras også var gået lidt i stykker.

Vi var derfor ude for at kigge på tasker, men de var alle næsten ligeså dyre som derhjemme og det var jeg ikke glad for at give, når det er købt her i Kina i stedet for derhjemme. Da Morten og jeg så var i supermarkedet torsdag vælger vi lige at gå ind og kigge i en lille udendørsbutik der hedder Can Torp (jeg ved ikke om det er et internationalt mærke). Der var der nogle 70 l. tasker der var sat ned fra 885 til 585, som vi indtil videre er fire der har købt. Samtidig fandt Mads også et par vandresko i str. 47 til 320, så vi er rigtig glade for den butik. Den nye taske har en dejlig masse ekstrarum og går forhåbentlig ikke ligeså nemt i stykker som den anden, så nu behøver vi ikke bekymre os om det på rundrejsen.

Mange besøgende

Der har fortsat været mange besøgende her, på trods af at juleferien er ovre. Det har dog også været venner og kærester i stedet for familie. Julie har haft hendes veninde på besøg, Johan har haft hans kæreste og så har Tines syv venner her gjort at det har føltes som mange. Vi var i byen med nogle af dem igen i lørdags, så dem har vi set en del til. Fredag var vi ude at fejre Michaels fødselsdag (der dog først er tirsdag næste uge) ved at tage ud og spise, bowle og så tilbage i lejligheden. Begge dele var rigtig hyggeligt.

100 cheeseburgere

Vi har længe på holdet gået og snakket om at det kunne være sjovt at gå ned på McD og købe 100 cheeseburgere, for at se deres ansigt når man gjorde det. Og søndag blev det endelig gjort. Vi var 10 der alle spyttede i puljen og så tog alle vi drenge ned for at købe dem. Vi havde kørt det op til det helt store og, havde taget en masse kameraer med for at kunne filme det og lave en sjov video om det. Så vi tog lidt sjov film på vej derned og også da vi kom ind ad døren på McD.

Men så stoppede meget af det sjove desværre der. Da Morten gik over, smed de 600 yuan (500 kr.) og sagde han gerne ville have 100 cheeseburgere mens jeg filmede, sagde medarbejderen at vi ikke måtte filme. Der var desværre heller ikke nogen særlig voldsom reaktion på det, bare et lille smil. Vi havde også troet vi ville komme til at se nogle kinesere fare forvirrede rundt, men nej. De har kun en toaster, hvor man putter brød igennem og så kommer de ud ad den anden ende 10 sek. senere. Det og så at de arbejder utroligt langsomt, gjorde at det tog 25 min. for dem at lave. Den første pose vi så tager og skal til at gå med, går desværre i stykker og cheeseburgerne ryger på gulvet, men vi får samlet dem op.

Det var til gengæld ret sjovt da vi kom hjem med dem. Vi kom med en stor papkasse fyldt med cheeseburgere mens pigerne bare sad og gloede med store øjne. Der har bl.a. været fire kg. kød i dem. Først lavede vi lige en pyramide med dem og så gik vi ellers i krig. Jeg tror dog kun vi spiste 45 på en gang der, så det var en del mindre end hvad alle havde regnet med, men de mætter også ret godt pga. alt det fedt der er i. Til gengæld spiste vi også nogen i går aftes og nogle i dag, så det kan være vi når at spise dem. Om ikke andet er det i hvert fald en god historie.

Hvad skal jeg lave?

Det spørgsmål har jeg skulle stille mig selv, for nærmest første gang i over tre år. Jeg har i lang tid stresset for at nå hvad jeg skulle mht. til at få lagt film ind, lavet tøj, træne, lære kinesisk, planlægge rundrejse osv., men pludselig kan jeg ikke meget mere. Jeg har fået lavet det tøj jeg skal, jeg kan kun træne begrænset for ikke at få skader, jeg blev færdig med kinesisk bog nr. to i dag og jeg kan ikke lægge flere film ind for jeg har sendt den anden bærbar med mine forældre hjem. Jeg har også sendt den psykologibog jeg ellers ikke har fået åbnet, fordi jeg ikke syntes jeg havde tid, med dem hjem. Resten af underholdningstingene gemmer jeg til rundrejsen.

Så det ender med at jeg sidder og ser en masse af serien Heroes i stedet for. Men det er nok også godt nok at få slappet lidt af inden rundrejsen, hvor der kommer til at være knald på i syv uger. Ellers går det stadig godt og det håber jeg selvfølgelig også det gør derhjemme. Hyg jer:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar