onsdag den 13. oktober 2010

Har jeg ikke set dig før?

Julies fødselsdag igen

Det var lidt øv for Julie at hun skulle have fødselsdag i bussen på vej hjem fra Xi An, så vi tog på Italian Street igen for at spise og bagefter på et diskotek. Der kom ca. fem forskellige forbi og tog billeder af os da vi sad udenfor, fordi vi var sådan en stor flok hvide der. Utroligt de ikke ser nok hvide hvis de kommer i sådan et område, men sådan er det nu engang her i Kina. Igen var vi ikke særligt heldige med maden, for mange af os fik en utrolig lille portion, så vi måtte på McD bagefter inden vi tog på diskotek. Deres fadøludgave af Tsingtao var også dårligere end på flaske, så nogle af os var rimeligt utilfredse. Vi gav 1460 kuai (1250 kr.) for 13 personer, hvilket er utroligt billigt derhjemme, men okay dyrt herovre.

På diskoteket var der fri bar for 60 for damer og 80 for mænd. Det var rimeligt fedt bortset fra at de løb tør for øl. Vi fandt rimeligt hurtigt ud af at der var en stor gruppe andre danskere og kom lidt i snak med dem. Det var en flok bygningskonstruktørstuderende der var på studietur og det viste sig at min gamle badmintontræner, Torben Larsen, var en af dem. Hvad er chancen for at vi ender på samme diskotek ud af de mange der er her i Tianjin på den anden siden af jorden?! Men dem snakkede og havde vi det sjovt med og vi tager måske i byen med dem igen i Beijing.

Vi tog lige forbi McD på vej hjem fra diskoteket, hvor jeg så Michael stå og sove ind over disken. Jeg tænkte det nok var på tide at vi kom hjem, sådan som han stod der, så jeg gik udenfor med ham. Der brækkede han sig rimelig meget i en busk og på vejen. Alligevel insisterede han på, på så godt kinesisk som han kunne vel at mærke, at han skulle tilbage på McD. Jeg fik ham dog ledt fra det, men så ringede Julie og spurgte om jeg ikke kunne tage Laura med hjem. Laura havde igen fået lige rigeligt og når hun har det bliver hun vildt hyperaktiv. Så jeg tog en hyperaktiv Laura under den ene arm og en stadig kun kinesisk talende Michael, der brækkede sig lidt engang imellem, under den anden. Selvom der var under 500 m. hjem kunne jeg godt se at det ikke kunne lade sig gøre alene, så vi hoppede i en taxa og kom godt hjem:)

Resten af tiden

Det er egentlig først nu det er ved at være blevet hverdag her fordi der har været så meget rykken rundt på dagene og småferier osv., men der er derfor ikke så meget at fortælle. Jeg har været god til at få gjort ting jeg og vi skulle kigge på som USA næste år, gjort rent, fitness, skrevet lidt til folk hjemmefra og prøvet Tai Chi. Tai Chi var dog ikke så meget mig fordi man ikke får pulsen op, men nu har jeg prøvet det. Tager også til yoga i morgen med Mia for at prøve det. I går var vi dog ude at drikke lidt fordi Mads skulle afsted i dag til en konkurrence i kinesisk i tre uger. Det var rigtig hyggeligt og jeg fik pizza for første gang i to måneder:D

Mine børn

Har haft lidt forskellige oplevelser med mine børn i går og i dag. Først var der en der brækkede en 1,5 x 0,5 m. pøl op fordi han havde det skidt. Kan stadig ikke forstå hvordan der kan være så meget i en tre årig dreng. Der gjorde at der stank forfærdeligt i klasseværelset de næste to timer, for der er ikke mulighed for gennemtræk fordi man ikke kan åbne vinduerne. Han brækkede sig endda igen senere på eftermiddagen, stakkels dreng. Halvdelen af min ene klasse har faktisk været syge de sidste dage.

Havde til gengæld nogle rigtig hyggelige oplevelser med mine børn i den anden klasse i går. En af pigerne kom hen og stod foran mig og kiggede på mig. Så løftede jeg hende op til loftet og satte hende ned igen. Så kom den næste hen og jeg løftede hende op. Så kom der en mere og jeg løftede ham op. Pludselig stod der fem andre rundt om mig og også nogle på næsten 25 kg. og jeg tænkte bare "åh nej!". Heldigvis skulle de på toilettet der, så jeg skyndte mig at sende dem afsted. Senere kom der en hen og klatrede lidt på mig, da jeg sad og legede lidt med dem, så jeg løftede hende op under armen. Igen havde jeg straks seks hende og overfalde mig, så jeg gav dem et kram allesammen på en gang og det syntes de vældig godt om:)

Til sidst havde jeg i dag en pige der kom en lille time for sent. Hun fik derfor noget andet morgenmad og jeg skulle åbne en kage for hende. Da jeg får åbnet for emballagen og vist hende kagen, udbrød hun bare ud af det blå på flydende engelsk "oh my god!" og så kunne jeg ikke lade være med at grine af hende. Hun sagde det igen senere da jeg havde hjulpet hende med at få jakken på, så hun har vist hørt lidt for godt efter derhjemme eller lignende.

Ellers går det stadig super godt her og vejret er stadig overraskende godt og varmt. Turen går til Beijing igen i weekenden, så der kommer nok først updates her igen mandag eller tirsdag. Ha det godt derhjemme:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar