mandag den 25. oktober 2010

Det der bare skulle have været en stille aften

Fredag

Efter Baby Class var vi fem der tog i Fitness. Det er efterhånden 6 drenge og Mia der har købt medlemsskab for det halve år deroppe, så det er meget godt. Vi synes alle vi hurtigt blev trætte fredag, men vi trænede rimelig hårdt alligevel. Jeg havde jo cyklet i over to timer på min dårlige cykel i torsdags, så det kunne også mærkes. Træningen kunne bestemt også mærkes da vi var til Kung Fu om aftenen, men jeg kan stadig sige at det ikke så meget er mig. Jeg tager med igen den sidste gang for at prøve det igen der.

Resten af aftenen brugte Johan og jeg på at forberede undervisning til i skolen om lørdagen. Vi får næsten alle tre weekender hvor vi skal undervise om lørdagen, så der ikke er en der kun skal undervise hver lørdag og så lave ingenting resten af tiden, ligesom der har været på de andre hold. Vi vidste ikke rigtig hvad vi skulle forvente og 3 x 80 min. er også lidt lang tid at skulle forberede til, så vi sad egentlig med det i rimelig lang tid.

Anderledes undervisning

De tre hold vi underviste er et hold med tre på 5-6, et hold med 3 på 10-12 og et hold med en pige på 5. Vi snakker derfor et helt andet niveau end mine 3-4 årige børn. Da vi først kom i gang lørdag viste det sig at gå som smurt og det vi havde planlagt passede rigtig godt. Det var derfor en meget god oplevelse at prøve at undervise nogle der var lidt større og meget rart at de forstod mere. Pigen på det sidste hold kom dog ikke, så vi fik før fri. Det sjove/mærkelige var så at vi fik at vide at vi kun må undervise frem til Unit 4 i de bøger vi har fået frem til nytår og Morten og Mads har næsten undervist frem til det allerede, så vi skal til at være kreative, så der kan være bare lidt af bogen tilbage til de næste.

Om aftenen tænkte jeg at jeg lige skulle skype med de gamle og Thomas fordi det var længe siden, og jeg tænkte derfor det bare skulle være stille aften, for jeg var først færdig halv 11. Pigerne havde desuden pigeaften. Men så kom jeg ud og så de andre drenge spillede Beerpong i fællesstuen og skulle selvfølgelig være med:P Alt det øl, plus næsten en hel flaske vodka, gjorde at vi alle blev monsterfulde og at Michael måtte i seng før 12. Vi andre tog videre på en bar der hedder Helens og spiste lidt og derefter videre på et diskotek der hedder Scarlot. Også der teede vi os fuldstændig åndsvagt og vi havde en vildt sjov aften.

Da vi kom hjem tog vi vores ca. 50 årige dørmands tøj der hang til tørre og gemte i fuldskaben. Det skulle vi bestemt ikke have gjort, for han kom op ca. et kvarter senere og var vanvittig rasende. Det skal lige siges at han ikke er helt normal oveni og egentlig kunne bare erstattes af en lås i døren, men nej nej. Vi har også vores kampe med ham andre gange, for han vil selvfølgelig bare have hans arbejde så let som muligt. I dag sagde Sunny så til os at han grædende havde fortalt det til Mr. Wang i går, så vi gav ham to bananer og en øl og så var alt glemt igen. Som sagt, så er han ikke helt normal oveni.

Stille søndag

Søndag var Morten og jeg i et stort elektronik center de andre har været på før. Der købte jeg to ekstern med 500 Gb til 770 kuai samlet og det var generelt et meget fedt center. Ellers gik der lidt tid med mails og at læse om Tibet inden vores søndagsmøde, hvor vi fik snakket om vores tur til Tibet, som vi nu er ved at se på rejseselskaber til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar