torsdag den 21. oktober 2010

Tøj, tøj og mere tøj

Kort og godt

Der er ikke sket voldsomt meget siden sidst, men hvis jeg ikke får det skrevet ned så glemmer jeg det bare igen. Jeg var med Mia til yoga i tirsdags efter fitness (vi kan gøre det gratis pga. fitness) og det synes jeg faktisk var meget fint, så jeg har i første omgang lovet hende at tage med en gang mere. Så må vi se om det bliver til mere, men mangler i hvert fald i den grad smidighed i forhold til de kinesere der er med der.

Pga. kulden var vi på jagt efter skiundertøj på hovedgågaden her i Tianjin, dog uden held. Men tror jeg tager derhen hele dagen søndag for at se efter det og andet. Jeg fik til gengæld købt et par bukser i H & M til 200, så det var meget fint. Bagefter (om aftenen) var vi på bar allesammen for at spise og drikke lidt øl fordi der er problemer med gassen i skolens køkken, så de ikke kan lave særlig god mad. Af samme grund var vi også ude og spise til frokost i dag, så må vi se om det er blevet bedre i morgen.

I dag har jeg været på et kæmpe skræddermarked med Mia, hvor jeg i første omgang har fået sat et jakkesæt og to skjorter i gang til 520, 80 og 65 og så køber jeg noget mere i samme butik hvis jeg er tilfreds, og tager en af de mange andre små butikker der hvis jeg ikke er. Var virkelig overrasket over hvor stort det var og at man kan få lavet nærmest alt tøj der. Mega fedt! De prøver heller ikke på at tage røven på en der ligesom på silkemarkedet, fordi de ikke er særlig vante til turister og det er det sted kineserne selv kommer.

Bagefter tog jeg ud på en cykeltur for at prøve på at finde den skrædder vi havde fået lavet ved sidste gang fordi jeg stadig har en skjorte til at ligge der. Det ligger godt nok rimelig langt væk, men jeg kendte retningen lidt. Det viste sig så at jeg tog den forkerte vej, da jeg kom til floden hvor det ligger, så kom fik lige en ekstra lang cykeltur. Da jeg så kom derhen 17:30, hvor kinesiske butikker normalt har åbent, havde det lukket, så så måtte jeg bare tage hjem igen. Men jeg var også primært taget afsted for at udforske byen og lære den lidt bedre at kende og være lidt alene. I alt har jeg cyklet i over to timer på den lorte cykel jeg har herude, men jeg har godt nok også fået set et stort område (ca. alle de steder vi har været i byen indtil videre) og alligevel er det jo kun en meget lille del af byen, eftersom den ca. er på størrelse med fyn.

I morgen står vist på både fitness, kinesisk, kung fu og at forberede skole til lørdag. Johan og jeg har nemlig taget lørdagsskolen de næste tre uger så vi ikke skal det når vi får besøg. Bliver spændende at undervise nogle lidt ældre og bedre børn. Så må vi se om jeg får lyst til at undervise nogen andre om aftenen bagefter pga. det.

Mht. billeder så har jeg en del problemer med facebook nu pga. det nye design, så det kan godt være jeg skal have fundet en anden løsning hvis det bliver ved på den måde. Kan kun oploade ca. 20 billeder ad gangen og så tager det 20-30 minutter for det. Skriver lige herinde når jeg har fundet ud af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar