torsdag den 11. november 2010

Kort of godt

Lidt af hvert

Der er ikke sket så meget i løbet af de sidste par dage og så alligevel. Mandag fik vi gjort rent på værelset i middagspausen og havde søndagsmøde der nu er blevet til mandagsmøde. Jeg fik at vide at jeg ikke skal planlægge ud fra militæret, så jeg har skrevet til campamerica nu, men har ikke fået svar endnu.
Tirsdag sad jeg hele middagspausen og læste om rundrejsen, ligesom jeg skal i hele weekenden. Der er nu også blevet sendt forespørgsel rundt til forskellige rejseselskaber om vores tur til Tibet. Tirsdag aften var jeg oppe og træne selvom jeg egentlig ikke gad, men jeg kunne mærke jeg trængte til det.

Da jeg sad og underviste i den ene klasse i går var der en af mine elever der blev vildt træt til sidst i min undervisning. Hans hoved begyndte at køre rundt og han kunne ikke fokusere mere, så det så vildt nuttet ud. Jeg fik sagt på kinesisk til mine lærere at han altså var meget træt og så begyndte de også at grine. Han var helt disorienteret da han blev taget op.

Tøj

Det var en blandet fornøjelse at hente mit tøj på tøjmarkedet i går. Mit grå jakkesæt er acceptabelt, men ikke så jeg tænker det er helt fantastisk. Der er lige nogle små justeringer jeg skal have lavet til det sorte. Min ene skjorte er også acceptabel, men den sidder ikke helt så godt som de første jeg har købt og kraven særlig umiddelbart meget kort ud. Forhåbentlig bliver det bedre når den er blevet vasket. Den anden skjorte var til gengæld en katastrofe mht. pasformen. Jeg kunne have en fodbold på maven og jeg er stadig i tvivl om, om den ville sidde tæt så. Han er i gang med at sy den igen nu, så så må vi se hvordan den bliver. Til sidst har vi min trøje, som sidder meget godt og føles meget behagelig, men hvor der ikke er lavet en anderledes kant ved enden af ærmerne og ved bukserne, så den er endt med at se lidt fattig ud i stedet for stilet. Må se om de har så de kan lave det andet.

Ny kinesisk lærer

Efter halloween festen havde jeg fundet et nummer på min mobil jeg ikke kunne genkende, og det viste sig så at være en kineser der havde givet mig hendes nr. Da jeg så skrev til hende skrev hun at hvis en fuld mand som jeg kunne huske hende ville solen stå op i vest - og jeg kunne heller ikke huske hende. Jeg har dog mødt hende siden og i går gav hun mig kinesisk undervisning. Bagefter spiste vi lige hurtigt på en meget lille muslimsk restaurant inden vi tog kort på en bar inden vi gik over til de andre på Hellen's. Der gik jeg hjem fra engang 1:30 tror jeg, mens nogle af de andre først kom hjem kl. 4. Det var vist nogen af pigernes 5. gang på 7 dage.

Om en halv time skal jeg ud og spise med mine fire lærere, så det må i høre om næste gang. Jeg har så småt fået arrangeret en fest med alle vores lærere fra Beginners Class (16), os (13) og vores kinesiske kontaktpersoner (3) d. 27, så det bliver også spændende. Hyg jer derhjemme:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar