søndag den 28. november 2010

Ret træls med det kinesiske informationsniveau...

Stille og roligt

Den sidste uge har virkelig bare været en almindelig hverdagsuge, så der har ikke været så meget at fortælle om. Mange af aftenerne har vi set Harry Potter som opvarmning til når vi skal se nr. 7 på torsdag. De andre aftener har jeg været i fitness. Onsdag og søndag har jeg dog været på hovedgågaden, som det nu endelig er lykkedes mig at komme hele vejen igennem. Onsdag aften og igen lørdag aften spiste jeg på en restaurant derhenne sammen med nogle af de andre, som jeg faldt over mens jeg gik og kiggede rundt omkring. Man kan vist roligt sige det er min yndlingsrestaurant, eftersom der er spis og drik alt det du kan for 42 kuai (35 kr.) Der er masser af kød, tilbehør, kager, småkager, is, drikkevarer, udskåren frugt og meget mere. Der er nogle billeder af den på Facebook.

Dansk optagelse

En fyr vi har haft at gøre med tidligere i forbindelse med det modeljob vi lavede kontaktede mig for ca. to uger siden fordi han havde et nyt job til os. Vi troede længe at det var et modeljob igen, men det viste sig at være at vi skulle indspille noget dansk som nogle studerende på et universitet i Beijing så kunne høre. Vi skulle hver læse 300 sætninger op og nogle af sætningerne gav ingen mening, andre var bare vildt mærkelige. Den værste jeg havde var nok "De badelystne mænd elskede at skrubbe hinandens hygge i sæbe"

Kineserne elsker amerikanere

Tirsdag middag fik vi pludselig at vide at vi skulle lave et ca. 10 min. langt skuespil om Thanksgiving til torsdag, som skulle vises fire gange for eleverne. Vi tænkte "tak for forberedelsestiden", men fik heldigvis arrangeret så vi fik lidt af timerne til det. Da vi så skulle vise det og lærerne skulle forklare børnene om det på kinesisk sagde de: "Her er hollænderne, her er englænderne og her er vores rigtig gode venner, amerikanerne, kan i lide dem?" hvorefter børnene klappede. Jeg blev samtidig spurgt 3-4 gange en af dagene om jeg var amerikaner. Ikke noget med "hvor kommer du fra?"

Fest med lærerne

Vi havde længe aftalt at vi skulle have en aktivitetsdag med lærerne lørdag og vi fik senere aftalt at vi også skulle spise og drikke sammen om aftenen. Onsdag kom de dog og sagde til mig at de ikke kunne have aktivitetsdagen alligevel, fordi de havde fået at vide af skolen, at de skulle have et møde lørdag. De sagde så til mig at de ville fortælle mig en anden gang om de kunne spise med os fredag eller lørdag. Så ringer min lærer til mig fredag kl. 16:30, da jeg sidder til kinesisk, og spørger om vi kan spise med dem kl. 18 og at de ikke kunne lørdag. Men det kunne vi ikke fordi vi skulle til kung fu for at lære noget til vores juleshow, så det endte med at blive til ingenting. Alt sammen pga. det dårlige informationsniveau her i Kina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar