søndag den 21. november 2010

Rigtig herreaften

Indkøb

Både onsdag og torsdag har jeg været ude og købe en hel masse ting. Onsdag var jeg på et tøjmarked og få lavet et sort jakkesæt og vest, stribede shorts, en trøje ligesom min papfar og en skjorte for 1000 kuai (830 kr.). Onsdag aften var jeg ude og spise med en kineser der hedder Bunny, der lærer mig kinesisk. Bagefter tog jeg på Helen's sammen med de andre og fik nogle øl. Torsdag var vi nogle stykker på et andet tøjmarked, hvor jeg har fået lavet to skjorter før og Johan, Michael og Mads har fået lavet jakkesæt. Der har jeg sat gang i fire skjorter til 400 kuai. Senere fandt jeg endelig et par Nike sko jeg har ledt efter og så endda kun til 350 kuai, fordi det var i en Nike Factory Store.

Fredag lavede jeg bare det sædvanlige - skole, fitness, kinesisk, aftensmad. Efter aftensmad skulle min lærer vise mig et sted vi kunne spise efter vores fest med vores lærere fra Beginners Class plus lidt flere d. 27/11.  Det viste sig så at hun bare tog mig hen til vores normale sted, Helen's, og spurgte mig om jeg kendte det, hvilket jeg selvfølgelig gjorde. Jeg havde dog ikke forstået at det var der hun mente, eftersom hun har sagt det kinesiske navn hele tiden, men det bliver der vi kan spise og få lidt øl om aftenen. Det var de kinesiske lærere der havde spurgt os om vi havde lyst til at have et "party" med dem, men det har vist sig at min lærer har en anden forståelse af "party" end vi har. De har nemlig arrangeret end aktivitetsdag, men nu har vi altså også fået lavet så vi kan spise lidt og få nogle øl bagefter.

Herreaften

Pigerne har længe arrangeret at de skulle have en herreaften lørdag aften, så det besluttede vi drenge os for også at ville lave. Vi startede derfor kl. 14 med at tage ud og spise en let middagsmad. Efter det spillede vi pool i halvanden time, og tog så hjem og klædte om til vores fineste tøj, så de fleste af os havde jakkesæt på. Så gik turen på en restaurant hvor vi kunne spise alt det kød og drikke alt det øl vi ville for 128 kuai (110 kr.) Der spiste vi vanvittigt meget, men formåede alligevel at komme videre på den pubcrawl Michael havde planlagt.

Vi kendte ikke rigtig nogen af de steder vi kom på, bortset fra den første. Det var dog ikke meningen, men det var meget sjovt at komme derhen igen. Vi var på 5-6 steder og det var både barer, diskoteker og en lounge på et fint hotel. Vi fik en øl alle steder og var der i en halv time. Vi sluttede af med at mødes med pigerne på et diskotek. Der kom vi også i snak med nogle andre udlændinge og det endte med at de tog med os hjem og drak lidt videre hjemme hos os. Vi blev dog nødt til at smide dem ud kl. 6 så folk kunne komme i seng, men det var en meget sjov aften.

I dag har jeg, ligesom så mange andre søndage, ikke fået lavet særligt meget. Det må jeg til at få gjort noget ved, men der var ikke nogen der ville med til Beijing den her weekend. Det er bare blevet til noget film, lidt træning, skypen og bloggen. I må have det godt derhjemme:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar