lørdag den 18. september 2010

"Det der gør mest ondt, er alt det..." - hvad?!

Fredag

Jeg synes det var en vildt hyggelig dag herovre i går. I min Baby Class var der kun seks børn fordi resten åbenbart var syge, så vi var to lærere, en hjælpedame og jeg til de fire børn. Ved ikke om det var fordi de var så få eller hvad det var, men der var næsten heller ingen af dem der græd. Vi legede bl.a. med modelervoks og i et kuglerum, så det var vildt hyggeligt. Jeg havde også undervisning for dem, men det var meget svært at få dem til at sige noget. Det sjove ved at de er så små er at jeg bare kan kaste rundt med dem i kuglerummet og løfte dem op på skødet uden at det bliver tungt.

Bagefter tog Johan, Michael, Mads og jeg ud til en skrædder for at få syet skjorter, så den er jeg ret spændt på at se. 110 kuai (under 100 kr.) for en figursyet skjorte og både Johan og jeg prøvede på at rive stoffet fra hinanden, men det kunne vi ikke. Håber den bliver god, for skal have en masse flere:D Så stod den på kinesisk undervisning, hvor vi bl.a. fik at vide at vi skal lave underholdning til juleshowet der sparker røv, så det skal vi til at tænke på allerede nu.

Efter aftensmad tog Mads, Mia og jeg i fitness, mens resten var til Kung Fu. Der optog vi en vildt sjov video hvor Mads først sidder i en maskine hvor han sidder ned og skal trække 210 pund ned med armene. Bagefter sætter jeg mig i den, men i stedet for at trække maskinen ned trækker jeg bare mig selv op:P Kan være den kommer på Michaels videoside på et tidspunkt. Jeg optog også en film af lidt af cykelturen til skolen, så man kan se hvor dum og spændende den kinesiske trafik er.

Om aftenen gik den selvfølgelig i en gang hyggedruk, hvor vi var nogle stykker der spillede "Fuck dig" og det blev meget sjovt, for vi gav også hinanden nogle sjove navne. Kom til at tænke på allerede der at det er sådan noget jeg kommer til at savne når jeg kommer hjem igen. Vi tænkte vi ville prøve at gå i byen et nyt sted, så vi fandt noget der hed "Rock Café", hvilket var lukket, men de åbnede det for os. Det var et meget hyggeligt sted og for en gangs skyld passede både lyden på musikken og størrelsen på dansegulvet. Oveni det var der gratis pool og normalt er der også livemusik. Minusserne var at der ikke var flere Tsingtao tilbage, så det var noget dyrt at købe drikkevarer der i forhold til så mange andre steder her i Kina, og så var der både to katte og formentlig også rimelig støvet, så min allergi gik lidt amok. Vi tager nok derhen en anden gang alligevel:)

Lørdag

I dag har Johan, Andreas, Mia og jeg været ude og se touristattraktioner her i Tianjin. Vi har været nogenlunde de samme steder som de andre var i torsdags, hvilket også var det en infofolder om Tianjin anbefaler man ser hvis man kun er her i en dag. "The Drum Tower" var dog den dårligste attraktion jeg nogensinde har set. Udefra er den pæn nok, men indenfor er der bare nogle miniaturemodeller af bygninger, nogle malerier og en grim klokke. Selve "Culture Street", nogle gader der svarer til den gamle by i Århus, var hyggeligt nok og havde en masse skrammelbutikker man kunne gå og kigge i en hel dag, hvis man har lyst, hvilket de andre vist også havde endt med at gøre. "Confusius Templet" var stille og roligt, men sjov nok at se hvad en af hovedmændende bag den kinesiske kultur har tænkt.

Det generelle indtryk af udflugten i dag har været at det har været meget hyggeligt at være afsted og se det, men at Tianjin ikke er for turister, da det bare er en kæmpe industriby. Vi synes også det var meget rart bare at være 3-4 stykker i stedet for en stor gruppe, da det er meget nemmere at finde ud af hvad man vil så, plus man ikke behøver at have problemer med at finde hinanden hele tiden når man skal nye steder hen i taxa.

Indkøbscentret

Vi har et indkøbscenter med supermarked på anden sal rimelig tæt på hvor vi bor, hvor jeg laver de fleste af hverdagskøbene. Men da jeg var derinde i torsdags og gik forbi DVD butikken hørte jeg pludselig "det der gør mest ondt, er alt det jeg savner nu, det du gi'r videre nu..." og først tænkte jeg "hey, den kender jeg!" og så kom jeg til at tænke på at det var en dansk sang og tænkte what the fuck?!. Men vi har hørt lidt forskellige danske sange herude som f.eks. "Rugsted og Kreutzfelt - Jeg ved det godt, men det for sent nu"

I supermarkedet var der tilbud på Budweiser, så 600 ml. kostede under 4 kr. Det fik jeg overtalt Johan til at vi skulle hente en masse af, så efter jeg havde vurderet hvad vi kunne have i tasker, kurv og pose i hånden på cyklen hjemad, endte vi med at have en hel indkøbsvogn fuld af øl vi skulle cykle hjem med. Vi havde 18 3x600 ml. og vi kunne ikke have haft en mere. Jeg havde fem i tasken, fire i kurven og tre i hånden, mens Johan havde tre i tasken og tre i hånden. Vildt sjov tur og så er der god øl til hyggestunder nu:) Ved siden af dem her har vi en ølliste, så vi har fællesøl og så sætter man en streg hver gang man har købt. Der giver vi ca. 35 kr. for 12x600 ml Tsingtao og oveni det kan man få en ny øl gratis for hver tredje ca.

Mr. Wang

Jeg får helt lyst til lige at fortælle lidt om Mr. Wang fordi han er så dejlig og en af de meget hjælpsomme kinesere. Mr. Wang er ejeren af det sted vi bor og det er derfor ham vi skal snakke med når der er problemer. Da vi f.eks. fortalte ham at der var problemer med vaskemaskinen fordi den ikke centrifugerede, gik der kun et kvarter og så fik vi en ny vaskemaskine fra et andet sted i huset.

En anden gang, da vi havde været ude og drikke, kom Mr. Wang op til os næste dag med en flaske og en kapsel i hånden. Vi tænkte at det nok var en flaske vi havde stillet på gaden, så vi sagde selvfølgelig undskyld. Det var så ikke det han ville sige åbenbart, så vi fik en af dem der kunne kinesisk til at komme og hjælpe os. Det viste sig så at han ville fortælle os at der i nogle af kapslerne på de Tsingtao vi drikker står noget så man kan få en gratis imod at aflevere kapslerne. Awesome:)

Manden er altid glad, selv når vi kommer til at vække ham når vi kommer hjem fra byen. Han er altid hurtig til at hjælpe os når der er problemer og vi synes han er en vildt dejlig vært.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar