fredag den 3. september 2010

Nååå, hvor er de søde

Skole

I går var jeg så med til undervisningen i min klasse på normal vis. Da jeg kom sad børnene og spiste, hvilket tog sin tid da de ikke kunne koncentrere sig om det. Så havde vi lidt undervisning, leg mm. inden de så skulle spise igen og jeg skulle smutte. På de tre timer skulle de på toilet 5-6 gange. Det ser virkeligt sjovt ud når tre årige drenge stiller sig hen til en pisrende, smider bukserne, trækker op i trøjen, skubber livet frem og så begynder at tisse:)

I dag var vi så i vores Baby Classes, som er to årige børn. De var der for første gang og det var sammen med deres forældre. De fleste turde ikke sige så meget eller sige hej og vi var der kun en time i dag. Det er der vi skal være hver fredag fremover. På vej op igen derfra kunne jeg bare se livmoderen smile igennem på Julie:P Resten af skoletiden var jeg så ved min anden klasse for første gang. Havde misforstået noget, som følge af at lærerne næsten ingen engelsk kan i den anden klasse og lærerne ikke er så gode til at give os informationer. Skulle åbenbart bare selv gå derover ved 10 tiden og jeg skulle også selv have gået derover de andre dag, men lærerne i den første klasse har ingenting sagt til mig. Ligesom de også først efter jeg sagde at børnene havde svært ved at koncentrere sig efter 20 min undervisning, sagde at jeg havde undervist i for lang tid.

Børnene i den nye klasse (klasse 2) kan godt lidt engelsk, som at tælle til 10 og nogle kan alfabetet. Jeg får dog noget nær tigs hver gang læreren siger "sank you", for jeg hader når folk siger det, men ville ikke rette på hende på første dag. Klasse 1 og Baby Class kan ingenting, og det undrer mig derfor at læreren fra klasse 1 sagde jeg bare skulle bruge det samme undervisning i begge klasser. Tror jeg vil lære dem der ikke kan noget nogenlunde det vi lærer her til at starte med som f.eks. at tælle til 10.

Børnene er vildt søde at se på og bliver nok også endnu mere søde at være sammen med når de lige vender sig til mig og at jeg er så stor. Den største går mig til hoften, så jeg prøver så vidt muligt at sidde ned sammen med dem. Det foregår dog på deres 10-15 cm. høje stole, hvor mine hofter går ud på begge sider, så det kan måske godt blive lidt hårdt i længden.

Andet

Ellers var Morten, Mads, Johan og jeg i Carrefour i går, hvilket var rigtig sjovt. Der fandt vi en støvsuger mm. og Budweiser 0,6 l til 2,9 yuan... troede vi. De kostede 5,4 tidligere, men nu kostede hver anden 2,9. Vi købte 4 x 12 - så meget som vi kunne have, men de kunne åbenbart ikke slå en kasse ind på kassen pga. det specielle tilbud med hver anden. Johan og jeg betalte så sammen, så vi har en ca. halv m. lang bong hvor der er 36 øl plus lidt mere. Men 0,6 l. Budweiser til 4 kr. er bestemt også godkendt!:D

Laura har fødselsdag i dag og vi har derfor spist på sushirestaurant. Det kunne godt spises, men jeg var ikke voldsomt vild med det. Det kostede dog kun 40 kr. for sushi og en halv l. øl, så det var godt nok lige at prøve. Efter det har vi været til Kung Fu, hvilket de fleste synes har været meget sjovt, men jeg er ikke den store fan umiddelbart. Vi lærte ca. 2 x 8 sekunder serie på 80 min og det minder lidt om gymnastik på efterskole, bare med andre øvelser. Fik ikke rigtig pulsen op, så vil hellere i fitness eller noget andet og det kan jeg gøre med Mads for gider ikke fordi han gjorde det et år i Taiwan.

Smoggen er blevet meget tydeligere nu og toppen af Tv-tårnet er for det meste næsten sløret til. Der er vildt meget traffik hernede og totalt kaos når folk skal til og fra arbejde. Der er den ene regel i trafikken at ingen overholder reglerne. Der er på ingen måde system i trafikken hernede og når der kommer meget trafik bliver bilerne derfor "rodet" ind i hinanden og nogle veje bliver pludseligt næsten ensrettet.

Planen var at vi skulle tage i byen og fejre Laura i morgen, men det ender vist med at vi tager lidt i byen i aften også. Skal spille fodbold i morgen fra 8-10 med Andreas, Morten, Johan og nogle kinesere, så må hellere tage lidt tidligt hjem. Det føles som om vi har været her i en måned nu, hvilket fortæller om hvor mange nye indtryk der er hele tiden og at det går rigtig godt:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar