søndag den 12. september 2010

Efterhånden hverdag

Så småt ved at være hverdag

Tingene er nu ved at være som de kommer til at være fremover, så fredag havde vi Baby Class alle tre timer, hvilket føltes som rimelig lang tid. Vi følte alle sammen vi mest var der som pynt, for det er mildt sagt ikke nemt at lære halvanden til to årige engelsk. Jeg prøvede på at hjælpe, men følte mig meget som en flue på væggen. Nogle af børnene græd hele tiden, men jeg var alligevel positivt overrasket over at det ikke var flere.

I fredags var det igen Happy Teachers day, bare i en anden afdeling på skolen. Men nogle af de andre fik lidt blomster og lignende. Og så fik Michael en bryllupsinvitation af en af hans lærere, så han og fem andre skal til bryllup om tre uger. Endnu et eksempel på at man er noget mere åben overfor fremmede her i Kina, men det er nok kun fordi han er hvid han er blevet inviteret. Johan og jeg så også lige lidt af et bryllup i dag, eftersom der ligepludselig var så meget larm i nærheden at vi ikke kunne snakke. Vi kiggede rundt om hjørnet og der var der fyret så meget fyrværkeri af at der var en kæmpe røgsky, som hvis der var ild i en bygning. Skøre kinøjsere...

Om eftermiddagen havde vi kinesisk, så aftensmad og efter det tog Mads og jeg i Fitness, mens de andre var til Kung Fu. Var ikke den store fan af Kung Fu sidst, men prøver igen om tre uger, når Mads er væk til noget international konkurrence i kinesisk. Om aftenen tog vi i byen, hvor vi blev spredt rimelig meget, så vi vækkede vores dørmand rimeligt mange gange, men det er også vildt dumt at vi kun har to nøgler til døren og at det skal være en kæmpe larmende kæde der skal være på.

Hyggetur i parken

Lørdag havde vi ikke lyst til at lave så meget og det var super godt vejr, så de fleste af os tog i skolens park, da man ikke må røre græsset i de offentlige parker. Kan ikke sige så meget om hvad vi har lavet, udover at være lidt i en båd og fodre fisk, men vi var der i over fire timer og det var rigtig hyggeligt. Der er vildt mange fisk i søen i parken, så det ser rigtig fedt ud når man fodrer dem.

Johan og Morten var stået op 7:15 for at tage afsted til samme modelopgave som vi var på i søndags, fordi den skulle laves færdig. Deres aftale om hvornår de var færdig blev hele tiden udskudt og de endte på en byggeplads langt udenfor byen, så de kunne ikke rigtig gøre noget. Undervejs havde de kun fået halvanden cheeseburger fra McD hver, så de var rimelig trætte da de kom hjem til fodbold med Andreas, jeg og nogle kinesere vi havde lavet en aftale med. De var noget bedre end dem fra sidste gang, så det gør vi nok igen.

Om aftenen stod den igen på bytur, hvor vi var lidt rundt omkring og først kom hjem kl. 6, så jeg er rimelig træt. Er også ret ynkelig, for mine lår er trætte efter fodbold, jeg har fået en lille forstrækning i hoften, ondt i ryggen af min seng og forstuvet min tommeltot fordi Benjamin satte sig oven på den. Ret træls når man skal spise med pinde... ved ikke lige hvad jeg gør i morgen. Ellers har den også bare stået på afslapning, hygge og forberedelse af undervisning i dag. Håber i også hygger jer derhjemme:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar